Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Ειδικό μέρος 4 :Βασικά στοιχεία Διδακτικής της Άλγεβρας με τη χρήση Ψηφιακών Τεχνολογιών (ΨΤ)


4.1 Οι δυσκολίες στην Άλγεβρα

4.2 Η διδασκαλία της Άλγεβρας και η Ψηφιακή Τεχνολογία

4.3 Σύνοψη


 
Με το πέρασμα απο την Αριθμητική στην Άλγεβρα παρουσιάζονται και οι πρώτες δυσκολίες. 
Η χρήση των γραμμάτων της αλφαβήτου για να δηλώσουμε άλλοτε μια μεταβλητή, άλλοτε μια παράμετρο και άλλοτε έναν άγνωστο, αναφέρεται απο πολλούς ειδικούς περι την διδακτική των μαθηματικών,  σαν μια απο τις αιτίες παρανοήσεων των μαθητών
Τα στατικά μέσα αναπαράστασης των εννοιών, πίνακας και χαρτί
έχουν περιορισμένη διδακτική εμβέλεια.
Απαιτείται απο τους μαθητές να διαθέτουν ιδιαίτερες νοητικές και αφαιρετικές δεξιότητες

Τα ψηφιακά εργαλεία διαθέτουν χαρακτηριστικά που συμβάλλουν σε μια διαφορετική προσέγγιση της διδασκαλίας.
Θα μπορούσε να συμβάλλουν στο ξεπέρασμα πολλών δυσκολιών που σχετίζονται με τα υψηλά επίπεδα αφαίρεσης και τα στατικά μέσα διδασκαλίας

Χαρακτηριστικά των λογισμικών για τη διδασκαλία της άλγεβρας

 

1. Η Διάδραση (αντίδραση στις ενέργειες του χρήστη)
  • Ενισχύει την τάση των μαθητών για την μάθηση των μαθηματικών
  • Ενισχύει την τάση για διερεύνηση και πειραματισμό.  
2. Η Ταχύτητα απόκρισης 
  • Δημιουργεί θετική στάση των μαθητών απέναντι στους πολύποκους υπολογισμούς
3. ΟΙ Πολλαπλές αναπαραστάσεις μιας έννοιας δυναμικά συνδεδεμένων
  • Δίνουν τη δυνατότητα δυναμικού χειρισμού των αναπαραστάσεων της έννοιας.
  • Επιτρέπουν την ανάδειξη πολλαπλών πτυχών της ίδιας μαθηματικής έννοιας μέσα από τις διαφορετικές λειτουργίες που διαθέτουν


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου