Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Γενικό μέρος 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεοδολογία

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική και δημιουργία πλαισίου εκπαιδευτικών σεναρίων-δραστηριοτήτων-διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ όπως: ομαδοσυνεργατική μάθηση, μέθοδος σχεδίου δράσης (project) και επίλυση προβλημάτων (problem solving).
Ανάπτυξη μαθησιακών περιβαλλόντων με τη συμβολή των ΤΠΕ. Χαρακτηριστικά των ρόλων διδασκόντων και μαθητών στα νέα μαθησιακά περιβάλλοντα.

Στόχος της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι το να μάθει ο μαθητής ΠΩΣ να μαθαίνει. (Μεταγνώση)
«Δώσε σε κάποιον ένα ψάρι και θα έχει φαγητό για μια μέρα. Δίδαξε τον πώς να ψαρεύει και θα έχει φαγητό για μια ζωή» (κινέζικη παροιμία)

4 προτάσεις /οδηγίες για την πορεία διδασκαλίας μιας ενότητας, του Ausubel

Βήμα1. Έμφαση στις ιδέες της ενότητας : 
           «το πρώτο που θέλω να κάνετε είνα να βρείτε τις λέξεις "κλειδιά " του θέματος σε κάθε  . παράγραφο 
 Βήμα 2. Έμφαση σε ακριβείς και σαφείς ορισμούς. 
                «Μετά συμβουλευτείτε ένα λεξικό για να βρείτε την έννοια των λέξεων στον πίνακα»
Βήμα 3. Έμφαση σε ομοιότητες και σε διαφορές:
                « Διαλέξτε δύο οποιαδήποτε χαρτάκια (έτοιμα απο τον εκπ/κο) , διαβάστε δυνατά τους όρους και πείτε μου τι κοινό  έχουν κια που διαφέρουν».
Βήμα 4. ΄Εμφαση στη διατύπωση με δικές τους λέξεις:

3(τρεις) τρόποι αναπαράστασης της γνώσης ή τρόποι μάθησης σήμφωνα με τον Bruner

Πραξιακή: « Σήμερα θα πάμε στο Μουσείο για να δούμε τα αντικείμενα απο την αρχαία Ελλάδα του χρυσού αιώνα του Περικλέους»
Εικονιστική :« Να παθακολουθήσετε οπωσδήποτε το πρόγραμμα της τηλεόρασης απόψε. Αυτό και το φιλμ που θα σας δείξω θα σας δώσουν μια καλύτερη ιδέα για την αρχαία Ελλάδα» 
Συμβολική: «Τις επόμενες μέρες θα διαβάσουμε και θα συζητήσουμε το κεφάλαιο 2 και θα ακούσουμε μια συζήτηση για την επίδραση που άσκησε στην Ελλάδα και στην Ευρώπη ο αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός»

ΥΛΙΚΟ
2.2 Βασικό κείμενο
Παρουσίαση Β. Βλάχα
παρουσίαση Λ. Μπούτσκου
Learning Thiories
θέματα για project μαθηματικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου